Δομή Επιλογής

Άσκηση 1
Να γίνει αλγόριθμος που θα δέχεται δύο αριθμούς α και β και εφόσον ο β δεν είναι μηδέν θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το αποτέλεσμα της διαίρεσής τους.

Άσκηση 2
Να γραφεί αλγόριθμος που θα διαβάζει τα χιλιόμετρα που διένυσε ένα αμάξι από την ημέρα αγοράς του και τα χιλιόμετρα που διένυσε τη στιγμή που έκανε το τελευταίο service. Στην συνέχεια να εμφανίζει το μήνυμα «SERVICE» αν το αυτοκίνητο διένυσε περισσότερα από 15000 χιλιόμετρα από το τελευταίο service.

Άσκηση 3
Να γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει τα ονόματα δύο παικτών του μπάσκετ και το ύψος τους σε εκατοστά. Στην συνέχεια να εμφανίζει το όνομα του ψηλότερου σε μήνυμα της μορφής: «Ο ψηλότερος παίκτης είναι ο ________»

Άσκηση 4
Να γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει έναν αριθμό ο οποίος θα αναπαριστά την ώρα σε 24ωρη μορφή και θα εμφανίζει τα επόμενα μηνύματα:

ΑριθμόςΧαρακτηρισμός
0 - 4Μεσάνυχτα
5 - 6Ξημέρωμα
7 - 11Πρωί
12 - 15 Μεσημέρι
16 - 20Απόγευμα
21 - 23Βράδυ

Άσκηση 5
Ένα ταξί χρεώνει κλιμακωτά τους πελάτες του βάσει της χιλιομετρικής απόστασης που θα ταξιδέψει με το επόμενο σύστημα χρεώσεων:

Απόσταση σε χιλιόμετραΧρέωση
0-2 χλμ.0,5 ευρώ/χλμ
2-5 χλμ.0,4 ευρώ/χλμ
5-10 χλμ.0,3 ευρώ/χλμ
> 10 χλμ.0,25 ευρώ/χλμ

Επίσης, το ταξί χρεώνει για κάθε διαδρομή ένα πάγιο κόστος 2€ καθώς επίσης κόστος 3€ εφόσον μεταφερθούν αποσκευές. Τέλος υπάρχει προσαύξηση 30% στην συνολική τιμή εφόσον η διαδρομή γίνει από τα μεσάνυχτα (0:00) έως τις 6 το πρωί.
Να γίνει αλγόριθμος που θα εμφανίζει στον χρήστη το μήνημα: «Πόσα χιλιόμετρα διένυσε το ταξί, τι ώρα παρέλαβε τον πελάτη, υπάρχουν αποσκευές;»
Στην συνέχεια θα διαβάζει την χιλιομετρική απόσταση που διένυσε το ταξί, την ώρα που παρέλαβε τον πελάτη (να διαβάζεται μόνο η ώρα, όχι τα λεπτά) και την απάντηση στο ερώτημα αν διαθέτει αποσκευές ή όχι (θεωρήστε ως πιθανές τιμές τις ΝΑΙ και ΟΧΙ) και θα εμφανίζει τη χρέωση που προκύπτει.

Άσκηση 6
Ένας 6ψήφιος κωδικός θεωρείται έγκυρος αν ισχύουν τα ακόλουθα:
1) Το άθροισμα του 1ου και του 2ου ψηφίου είναι ίσο με το 3ο ψηφίο
2) το υπόλοιπο της διαίρεσης του 3ου με το 4ο ψηφίο είναι ίσο με το 5ο ψηφίο μείον 2
3) και η διαφορά του 6ου με το 2ο ψηφίο είναι ίσο με 3.
Να γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει έναν εξαψήφιο αριθμό και θα ελέγχει αν ο κωδικός είναι έγκυρος ή όχι

Άσκηση 7
Να γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει την ένδειξη ενός θερμομέτρου (σε βαθμούς Κελσίου) και θα εμφανίζει τα εξής μηνύματα:
1) «Φυσιολογικός» αν η θερμοκρασία είναι από 35,5 μέχρι 37
2)»Ζεστός» αν η θερμοκρασία είναι πάνω από 37 μέχρι 38
3)»Άρρωστος» αν η θερμοκρασία είναι πάνω από 38 μέχρι 42
4)»Σφάλμα Μέτρησης» για οποιαδήποτε άλλη περίπτωση

Άσκηση 8
Η κλίμακα Beaufort (μποφόρ) είναι ένας εμπειρικός τρόπος μέτρησης της έντασης των ανέμων, που βασίζεται στην παρατήρηση των αποτελεσμάτων του ανέμου στη στεριά ή τη θάλασσα. Ανάλογα με την ταχύτητα του ανέμου, ο χαρακτηρισμός διαφέρει σύμφωνα με τον επόμενο πίνακα:

Κλίμακα ΜποφόρΧαρακτηρισμός ΈντασηςΤαχύτητα σε km/h
0άπνοιαέως 1
1σχεδόν άπνοιαέως 5
2πολύ ασθενήςέως 11
3ασθενήςέως 19
4σχεδόν μέτριοςέως 28
5μέτριοςέως 38
6ισχυρόςέως 49
7σχεδόν θυελλώδηςέως 61
8θυελλώδηςέως 74
9πολύ θυελλώδηςέως 88
10θύελλαέως 102
11ισχυρή θύελλαέως 117
12τυφώνας> 117

Να γίνει αλγόριθμος, που θα διαβάζει την ταχύτητα του ανέμου σε χιλιόμετρα ανά ώρα (km/h) και θα εμφανίζει τον χαρακτηρισμό του ανέμου και την κλίμακα της έντασης μποφόρ.

Άσκηση 9
Ένας έμπορος ελαστικών διαθέτει τα ελαστικά του σε χονδρική πώληση, σύμφωνα με την επόμενη πολιτική:

Αριθμός ελαστικώνΧρέωση
1 - 10058 ευρώ / τεμάχιο
101 - 20053 ευρώ / τεμάχιο
201 - 30051 ευρώ / τεμάχιο
> 30049 ευρώ / τεμάχιο

Επιπρόσθετα ο έμπορος χρεώνει την μεταφορά των ελαστικών στο συνεργαζόμενο κατάστημα σύμφωνα με την επόμενη πολιτική:

ΒάροςΧρέωση
έως και 1 τόνο0,20 ευρώ/κιλό
πάνω από 1 τόνο, έως και 30,15 ευρώ/κιλό
πάνω από 3 τόνους0,10 ευρώ/κιλό

Η χρέωση των μεταφορικών γίνεται κλιμακωτά. Δεδομένου ότι κάθε ελαστικό ζυγίζει περίπου 3,5 κιλά, να γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει τον αριθμό ελαστικών που θα παραγγείλει κάποιο κατάστημα και θα εκτυπώνει, το κόστος της παραγγελίας, το κόστος των μεταφορικών και την συνολική χρέωση.

Άσκηση 10
Σύμφωνα με την νέα φορολογική νομοθεσία για το έτος 2011 τα τέλη κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου καθορίζονται με βάση την εξής πολιτική:
Αν το αυτοκίνητο αγοράστηκε πριν το 2011, τα τέλη διαμορφώνονται βάσει των κυβικών εκατοστών του αυτοκινήτου όπως ορίζει ο παρακάτω πίνακας:

ΚυβισμόςΧρέωση
μέχρι 300 κ. εκ.18 ευρώ
301 - 785 κ. εκ.46 ευρώ
786 - 1357 κ. εκ.112 ευρώ
1358 - 1928 κ. εκ.202 ευρώ
1929 - 2357 κ. εκ.446 ευρώ
2358 κ. εκ και άνω580 ευρώ

Αν το αυτοκίνητο αγοράστηκε από το 2011 και μετά τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των εκπεμπόμενων ρύπων, κλιμακωτά όπως ορίζει ο επόμενος πίνακας:

Εκπομπές ΡύπωνΧρέωση ανά γρ.
έως 100 γρ. CO20,50 ευρώ
101 - 150 γρ. CO21,00 ευρώ
151 - 200 γρ. CO21,50 ευρώ
201 - 250 γρ. CO22,00 ευρώ
251 και άνω γρ. CO22,50 ευρώ

Να γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει το έτος αγοράς ενός αυτοκινήτου και το ανάλογο μέγεθος (κυβικά εκατοστά ή εκπομπές ρύπων) και θα υπολογίζει την χρέωση για το αυτοκίνητο αυτό.

3 σχόλια για το άρθρο “Δομή Επιλογής

  • 16/10/2013 at 20:16
    Permalink

    Ωραία προβλήματα που αποσαφηνίζουν τη θεωρία.

  • 22/07/2016 at 14:45
    Permalink

    Άσκηση 4, τελευταία γραμμή πίνακα λάθος ώρες.
    Άσκηση 8, τελευταία γραμμή πίνακα είναι λάθος εάν υποθέσουμε ότι μπορεί να δεχτεί το πρόγραμμα τιμή 117<x<118

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *